تفکر رهبری

1. از چیزی که به آن اعتقاد دارید دفاع کنید.

نوجوانان رهبران الهام بخش و قهرمانان انجام کار درست هستند. آنها ارزش های قوی دارند که برایشان مهم است، مانند صداقت، عدالت و مهربانی  و پیشرفت. آنها بر اساس این ارزش‌ها رفتار می‌کنند – حتی زمانی که دشوار است – مانند این که اولین کسی باشند که از همکلاسی‌شان دفاع می‌کنند که در مورد ظاهرش مورد تمسخر قرار گرفته است. آن را امتحان کنید: به ارزش های خود فکر کنید. آیا رفتارها و اقدامات شما در حال حاضر ارزش های شما را نشان می دهد؟ چگونه می توانید اقدامات خود را با ارزش های خود سازگارتر کنید؟ پاسخ های خود را با بزرگسالی که به آن اعتماد دارید به گفتگو بگذارید و به آن فکر کنید.

2. به دیگران احترام بگذارید و منصف باشید.

به نظر می رسد: رهبران الهام بخش متواضع هستند و به نظرات دیگران گوش می دهند. آنها با فرصت دادن به افراد و جستجوی کسانی که صدایشان شنیده نمی‌شود، رهبری می کنند . آن‌ها به تفاوت احترام می گذارند، کلیشه‌ها را به چالش می‌کشند و معتقدند که همه چیز ارزشمندی برای ارائه دارند. رهبران می دانند قبل از اینکه بتوانند دیگران را حمایت و همراه کنند، ابتدا باید آنها را درک کنند. همدلی – توانایی درک واقعی نیازهای دیگران و تصور اینکه آنها چه احساسی دارند – یکی از مهمترین ویژگی های یک رهبر خوب است.

آن را امتحان کنید: به همان اندازه که در گفتگوها صحبت می کنید، گوش کنید و هنگامی که دیگران تجربیات و نظرات خود را به اشتراک می گذارند ذهن خود را باز نگه دارید. در گروه ها، سوالاتی مانند “چه کسی در مورد این موضوع نظر دارد؟” به اطراف اتاق نگاه کنید و از کسانی که شرکت نکرده اند بپرسید که آیا چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارند یا خیر. به دنبال داستان ها و اطلاعات افراد با سوابق و دیدگاه های مختلف باشید. یکی از راه‌های پرورش همدلی این است که خود را به جای دیگران تصور کنید، به‌ویژه کسانی که تجربیات زندگی‌شان با شما متفاوت است.

3-به دیگران کمک کنید

به نظر می رسد: رهبران الهام بخش با جستجوی فرصت هایی برای خدمت به دیگران در مدارس و جوامع خود تفاوت ایجاد می کنند. این کار می تواند به سادگیِ کتاب خواندن برای یک کودک کوچکتر یا کمک به همکلاسی در موضوع مورد علاقه شما باشد. یا می تواند شامل کار در یک تیم ، مانند شروع یا پیوستن به یک باشگاه در مدرسه یا توزیع غذا با داوطلبان دیگر در یک منطقه سیل زده و یا زلزله زده باشد.

آن را امتحان کنید: در مورد نقاط قوت خود و اینکه چگونه می توانید مفید باشید فکر کنید. در اینجا پیشنهادهایی برای کار داوطلبانه در جامعه وجود دارد:

یک سازمان محلی با مأموریتی که به آن اهمیت می دهید پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید.

چند دوست دور هم جمع کنید و به صورت گروهی برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، می توانید داوطلب شوید تا یک کوچه، بخشی از کوه یا محله خود را تمیز کنید.

4- الگو باشید

رهبران الهام بخش و الگو هستند. انتخاب هایی درست و دقیق دارند و با شجاعت نسبت به اشتباهاتشان برخورد می کنند و آن ها را می پذیرند و اصلاح می کنند. آن ها رویاهایی بزرگ در سر می پرورانند اما می دانند که رسیدن به آن ها با انجام کارهای کوچکی که به مرور به نتیجه می رسانند مقدور است. آن ها اجازه نمی دهند کسی آنها را برای انجام کارهایی تحت فشار بگذارد که می تواند آنها را از مسیر خارج کند. خود را باور دارند و به جای اینکه وقتی مشکلی پیش می آید تسلیم شوند از اشتباهات خود درس می گیرند.

رهبر بودن را تجربه کنید: برای اینکه الگوی خوبی باشید، روی اهداف خود تمرکز کنید و برای رسیدن به آنها گام های مشخص بردارید. از زندگی چه می خواهید؟ 3 قدمی که می توانید امروز برای آماده شدن برای فردا بردارید را بررسی کنید، از این طریق می توانیدیک تابلوی چشم انداز برای کشف اهداف خود بسازید. از این برنامه ریزی، برای هدف گذاری برای شناسایی مراحل خاص و دستیابی به آنها استفاده کنید!

5- دیگران را برای تعیین و رسیدن به اهداف تشویق کنید

این به نظر می رسد: رهبران الهام بخش دیگران را به سمت موفقیت هدایت می کنند! رهبران از دیگران در مورد رویاهای خود سوال می کنند و به آنها کمک می کنند تا برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کنند و گام بردارند. آنها کانون مناسب و مهمی برای ارتباط دادن دیگران با یکدیگر و مرتبط ساختن اطلاعات برای برای تشخیق دقیق یک موقعیت و رسیدن به راه حل هستند.

آن را امتحان کنید: به صحبت های همکلاسی ها و دوستانشان گوش کنید و آنها را به چالش بکشید تا به آنچه از زندگی می خواهند فکر کنند. سوالاتی از این قبیل بپرسید: “وقتی به آینده خود فکر می کنید، چگونه به نظر می رسد؟” “موفقیت از نظر شما چگونه است؟” “اولین قدمی که برای رسیدن به هدف خود باید بردارید چیست؟” به همسالان خود برنامه ریزی و هدف گذاری خود را نشان دهید و آنها را تشویق کنید که خودشان را بسازند. مهمتر از همه، به آنها بگویید که به آنها  و توانایی هایشان اعتقاد دارد.

6. از الگوهای مثبت پیروی کنید

رهبران الهام بخش به دنبال الهام گرفتن از دیگران هستند و می دانند چگونه درخواست راهنمایی و حمایت کنند. آن را امتحان کنید: الگوهای شما چه کسانی هستند؟ آیا کسی هست که به شما انگیزه دهد تا رویاهایتان را دنبال کنید و بهترین خودتان باشید؟ داشتن یک مربی واقعاً می تواند مهارت های رهبری شما را تقویت کند! به کسی در زندگی خود فکر کنید که می تواند به شما در تعیین اهداف یا توسعه یک مهارت کمک کند – مانند یک معلم، مربی یا عضو قابل اعتماد خانواده یا دوست خانوادگی. بپرسید که آیا آنها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و منابع با شما همراهی خواهند کرد؟

نوجوانان به شیوه های مختلفی ممکن است تجربه رهبر بودن یا تحت رهبری بودن در یک سازمان را داشته باشند. هر دو موقعیت بسیار خوبی برای یادگیری هستند. بدیهی است همکاری با یک رهبر خوب ترجیح داده می شود، اما حتی تحت رهبری بد نیز می توان فرصت های زیادی برای یادگیری داشته باشیم. از طرف دیگر، وقتی نوجوانان به عنوان رهبر عمل می کنند، می توانند از موفقیت ها و شکست های خود درس بگیرند! مثال هایی که می تواند به نوجوانان کمک کند تا تجربه رهبری شدن و رهبر شدن را داشته باشند؛

1. انجام فعالیت های داوطلبانه

داوطلبی اغلب به نوجوانان امکان می‌دهد به محیط‌هایی دسترسی داشته باشند که هنوز صلاحیت کار در آن را ندارند. داوطلب شدن می‌تواند تجربیات ارزشمندی به آنها بدهد، رزومه خود را بسازند و به آنها امکان می‌دهد از دیگران بازخورد دریافت کنند. داوطلب شدن می تواند کار سختی باشد، بنابراین به آنها کمک می کند تا انعطاف پذیری را در خود تقویت کنند که برای رهبر بودن کاملاً لازم است.

2. شغل پیدا کنید

به دست آوردن شغل به نوجوانان اجازه می دهد تا سلسله مراتب سازمان ها و نحوه ارتقای افراد را درک کنند. در یک شغل سطح مقدماتی، آنها تحت رهبران مختلف خواهند بود و از طریق تجربه دست اول، رهبری خوب و بد را درک خواهند کرد. اگر آنها به اندازه کافی در آنجا کار کنند، ممکن است ارتقا پیدا کنند و این فرصت را پیدا کنند که دیگران را زیر نظر خود هدایت کنند.

3. خدمت به دیگرانی که نیاز به کمک دارند (خانواده، همسایگان و غیره)

رهبران از آن دسته افرادی هستند که نیازی را می بینند و در صورت توانایی برای انجام این کار وارد عمل می شوند. آنها می توانند این طرز فکر را با خدمت به دیگران در جامعه خود تمرین کنند. حتی اگر نوجوانان منابع زیادی نداشته باشند، می توانند از آنچه در اختیار دارند برای کمک به دیگران استفاده کنند. این درس برای رهبران کلیدی است زیرا همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد … اما ما می توانیم با آنچه که داریم شروع کنیم.

4. به بچه های کوچکتر یک مهارت یا درس بیاموزید

بخشی از رهبر بودن این است که یاد بگیرید آنچه را که می دانید به شخص دیگری منتقل کنید. نوجوانان می توانند زمانی که چیزی به خواهر یا برادرشان آموزش می دهند، در کلاس یکشنبه مدرسه تدریس می کنند یا مهارتی را در یک محیط باشگاهی آموزش می دهند، رهبری را تمرین کنند.

5. در باشگاه ها شرکت کنید

باشگاه ها راهی عالی برای نوجوانان برای درک ساختار رهبری سازمان در یک گروه مبتنی بر علاقه است.

6. در یک تیم ورزشی

تیم ها هم کاپیتان و هم مربی دارند. هر دو نمونه هایی از رهبران در یک محیط گروهی هستند. با شرکت در تیم، چه به عنوان یک عضو، چه به عنوان کاپیتان یا مربی، آنها می توانند آنچه را که رهبران لازم است تا کل گروهی از افراد را در یک جهت حرکت دهند، تجربه کنند.

7. در کمپ های آموزشی شرکت کنید

اردوها برای فرصت دادن به نوجوانان برای تمرین مهارت های تفکر و لایه های آن که برای رهبرانی که اغلب در حال سنجش انتخاب های دشوار هستند، بسیار عالی هستند. من برای آماده کردن نوجوانان برای بیرون رفتن و ملاقات با جهان و انجام گفتگوهای مرتبط و جذاب با افرادی که ارزش این گفتگو را دارند حضور در این کمپ ها را موثر می دانم. به همین دلیل هم Teen  pack که بسته ای جذاب از کمپ ها را شامل می شود را برای این مواجهه تدارک دیده ایم.

8. کتاب بخوانید

حتما خواندن کتاب راهی فوق العاده برای کشف انواع موضوعات رهبری است. نوجوانان ممکن است با خواندن بیوگرافی درباره رهبران بزرگ بیشترین سود را ببرند. کتاب های عالی زیادی برای نوجوانان برای کار بر روی مدیریت عملی زمان که همه رهبران به آن نیاز دارند وجود دارد.

9. توسط یک رهبر در زمینه انتخابی خود راهنمایی شوید

بسیاری از رهبران فرصت هایی برای نوجوانان دبیرستانی و کالج دارند تا با آنها تعامل داشته باشند. این ممکن است یک کارآموزی، یک فرصت مربیگری یا فقط فرصتی برای پرسیدن سوالات در هنگام ناهار باشد. اگر نوجوان شما می خواهد از فردی در جامعه بیاموزد، او را تشویق کنید که با او تماس بگیرد تا ببیند آیا مایل است نوجوان شما را راهنمایی کند یا خیر. کاری که ما تلاش می کنیم تا در موسسه به آن بپردازیم. تسهیل زمینه ارتباط گرفتن نوجوانان با رهبران.

10. یاد بگیرید که از رهبران سوالات خوب بپرسید

رهبران در همه جا هستند … در محل کار، در خانه، در مدرسه و در جامعه. آنچه نوجوانان از آنها می آموزند تا حد زیادی با انواع سؤالاتی که می پرسند محدود می شود. ارزش آن را دارد که سوالاتی را در خانه تمرین کنید که هنگام صحبت با رهبران به اطلاعات معناداری منجر شود. که که ما در دوره های تفکر انتقادی تلاش می کنیم به نوجوانان تمرین کنیم. این که در فرصت هایی که در مقابل آن ها قرار می گیرند بهترین پرسش ها را داشته باشند

11. یک دوره کارآموزی بگیرید

دوره های کارآموزی می تواند راهی عالی برای نوجوانان شما برای به دست آوردن تجربه کاری و شغلی باشد که باعث ایجاد اعتماد به نفس و ارتباطات آنها در دنیای واقعی می شود. همچنین می تواند آنها را در معرض ملاقات با  رهبران حوزه مورد علاقه اشان خود قرار دهد که می توانند به طور منظم با آنها تعامل داشته باشند.

12. شبکه با بزرگسالان

نوجوانان می توانند اکنون شروع به ایجاد شبکه ای از ارتباطات کنند. آنها می توانند با استفاده از مخاطبین موجود در تلفن خود یا از طریق رسانه های اجتماعی، شبکه خود را جاری نگه دارند. نحوه ورود به شبکه های اجتماعی موثر و مورد نیاز و نحوه بهره برداری از این شبکه های از جمله کارهایی است که آن ها باید بیاموزند و ما در تلاش برای این کار هستیم.

13. سخنرانی در برابر دیگران را تمرین کنید

یکی از مهارت هایی که هر رهبر به آن نیاز دارد، توانایی صحبت کردن با اعتماد به نفس در مقابل دیگران است. نوجوانان می توانند این مهارت را از طریق کلاس های سخنرانی و حضور در دوره هایی که به این منظور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم طراحی شده است را تمرین کنند و به مهارت خوبی دست پیدا کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *